MATCHA – CESTA ČAJE

Nahlédněte do historie čaje Matcha.

Mnoho lidí pije zelený čaj pro jeho zdravotní přínosy. A není se čemu divit. Tento nápoj má výsostné postavení, pokud jde o množství antioxidantů, a je zkoumán pro své potenciální léčebné vlastnosti u mnohých zdravotních potíží (např. v boji proti rakovině).

Pokud ale chcete pro své zdraví udělat maximum, měli byste zvážit přechod z pití běžného zeleného čaje na pití Matcha Tea. Jedná se také o zelený čaj, ale obsahuje celé listy rostliny Camellia sinensis, není to tedy pouze výluh z máčených čajových lístků v horké nebo studené vodě. Takže když pijete Matcha Tea, konzumujete celé listy zeleného čaje. Zakrytím keřů čajovníku během určité části vegetačního období se docílí tenčích a chutnějších lístků s vyšším obsahem chlorofylu. Zachovávají si rovněž více nutričních benefitů, protože jsou méně zpracované než listy běžného zeleného čaje. Matcha Tea tak obsahuje více antioxidantů než běžný zelený čaj. Studie z roku 2003, provedená profesorem Davidem Weissem na University of Colorado, byla zaměřena konkrétně Matcha Tea a zjistilo se, že Matcha Tea má 137krát vyšší množství EGCG (epigallokatechin gallát) než běžně prodávané zelené čaje v supermarketech. EGCG je účinným antioxidantem v zeleném čaji, které bývá spojován s příznivými efekty např. na hubnutí nebo jako prevence rakoviny. Další studie z roku 2009, provedená na University of Toyama v Japonsku, použila Matcha Tea k léčbě krys s diabetem 2. typu a bylo u nich zaznamenáno snížení hladiny cukru, cholesterolu a „špatných“ tuků v krvi. Matcha Tea také chránil krysy před poškozením jater a ledvin. Matcha Tea v překladu znamená práškový čaj. Jedním z důvodů, proč Matcha Tea není u nás tak moc známý, je, že nebýval určen pro běžnou spotřebu. Původně byl pěstován zenovými mnichy a poté byl převzat pro použití v tradičním japonském čajovém obřadu zvaném „chado“, neboli „cesta čaje“. Matcha Tea má sladší, silnější a jakoby „travnatou“ chuť oproti běžným zeleným čajům. Obsahuje také komplexní soubor přetrvávajících chutí, které mohou být velmi rozmanité. Pamatujte na to, že i když je Matcha Tea mimořádně vhodný pro vaše zdraví, obsahuje kofein. Uvádí se, že denní příjem Matcha Tea u dospělého člověka by neměl být vyšší než 6 šálků. Vychutnat si Matcha Tea můžete dnes i vy, kdykoli a kdekoli budete chtít, příprava nemusí být vůbec složitá. Matcha Tea se dá připravit i za studena, jako míchaný nápoj, Matcha Latte nebo se dá přidat i jako ingredience do různých receptů. Rady a tipy na přípravu Matcha Tea najdete na našich stránkách, stejně jako informace o různých jakostních třídách Matcha Tea a další zajímavosti.

Více o čaji Matcha zde.

 

(Visited 1,251 times, 1 visits today)
1,251
Views